Smiley face
  • برگه مجری چیست؟

    برگه مجری چیست؟

  • کاندیدای شورای شهر ؛ رشت من، شهر خلاق

    کاندیدای شورای شهر ؛ رشت من، شهر خلاق

  • معرفی ادکلن ورساچه صورتی برایت کریستال

    معرفی ادکلن ورساچه صورتی برایت کریستال

  • توضیح درباره شبکه های مبتنی بر اینترنت

    توضیح درباره شبکه های مبتنی بر اینترنت

  • حمایت آسان‌کلاس از تیزهوشان و آزمون‌های دوره‌های‌ابتدایی 1400

    حمایت آسان‌کلاس از تیزهوشان و آزمون‌های دوره‌های‌ابتدایی 1400

  • آموزش باینری آپشن

    آموزش باینری آپشن

  • روغن شل

    روغن شل

  • عمر باتری های یو پی اس به چه عواملی بستگی دارد؟

    عمر باتری های یو پی اس به چه عواملی بستگی دارد؟

  • لامپ LED سیار - LED Tent Lamp

    لامپ LED سیار - LED Tent Lamp

  • دانلود رایگان سریال ملکه گدایان قسمت 13

    دانلود رایگان سریال ملکه گدایان قسمت 13

  • روانشناس در شیراز

    روانشناس در شیراز

  • پرده مغناطیسی

    پرده مغناطیسی

  • فلاسک هوشمند دماسنج دار Unique

    فلاسک هوشمند دماسنج دار Unique

  • بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی در کرج

    بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی در کرج

  •  کفش مردانه Nike مدل Nizzaa پردخت درب منزل

    کفش مردانه Nike مدل Nizzaa پردخت درب منزل

  • فروش ویژه کفش مردانه Nike مدل Nizzaa

    فروش ویژه کفش مردانه Nike مدل Nizzaa

  • دانلود کاملا رایگان فیلم فیلم هوس100درصد رایگان با لینک مستقیم

    دانلود کاملا رایگان فیلم فیلم هوس100درصد رایگان با لینک مستقیم

  • دانلود نسخه فشرده بازی Assassin’s Creed Valhalla برای PC

    دانلود نسخه فشرده بازی Assassin’s Creed Valhalla برای PC

  • پودر کینگ فت KING FAT کل بدن و صورت 600 گرمی

    پودر کینگ فت KING FAT کل بدن و صورت 600 گرمی

  • دانلود رایگان سریال اقازاده قسمت آخر(29کامل)رایگان دانلود کنید 100%رایگان

    دانلود رایگان سریال اقازاده قسمت آخر(29کامل)رایگان دانلود کنید 100%رایگان

" alt="" width="600" height="150" />
Smiley face

برای ورود به فروشگاه پرتخفیف ایرانیان نوین اینجا کلیک کنید

  • تاريخ ارسال : پنجشنبه 10 مرداد 1398
  • موضوعات : عکس ,
  • بازديد : 256 مشاهده

 

دانلود عکس پروفایل جدید 98 و 2019

 

 دانلود عکس پروفایل جدید و زیبا

 

 عکس خاص عاشقانه

دانلود عکس عاشقانه متن دار

رج به رج
می‌بافم خیالت را
می‌شود بیایی
این دوست داشتن را
دورِ گردنت بیندازم؟

تبریک ولنتاین زیبا

عکس پروفایل خاص

پروفایل لاکچری دخترانه

 

عکس پروفایل ماه رمضان

عکس پروفایل دخترونه

دانلود عکس پروفایل

دانلود عکس پروفایل

 

عکس پروفایل خاص

تصویر پروفایل شاد, دانلود عکس پروفایل

دلم داره واسه تو پرپر میزنه تو رفتی و هنوز خیالت با منه
بدون تو کجا برم کنار کی بشینم
تو چشمای کی خیره شم خودمو توش ببینم

  • تاريخ ارسال : پنجشنبه 10 مرداد 1398
  • بازديد : 110 مشاهده

عاشقانه دوستت خواهم داشت بی آنکه بخواهم دوستم داشته باشی

و عاشقانه در غمت خواهم مرد بی آنکه بخواهم در مرگم اشک بریزی . . .

 

________________________________

دوستت دارم________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

آرام بخوان چون آهسته نوشتم ، بی پروا بخوان چون از خود نوشتم

نزدیک کسی نخوان چون تنها نوشتم و از دل بخوان چون با دل نوشتم دوستت دارم . . .

 

 

________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

میگی گل را دوست دارم ولی می چینیش…

میگی بارون دوست دارم ولی با چتر میری زیرش…

میگی پرنده رو دوست دارم ولی توقفس میزاریش…

چه جوری میتئنم نترسم وفقی میگی دوست دارم؟؟؟

 

 

________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

تو ساحل سرخ دلت اسم کسی رو حک نکن

از این که من دوست دارم ، حتی یه لحظه شک نکن

________________________________

دوستت دارم

_______________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

پا لخت دوست دارم که نگی یه ریگی توکفشته !!!

 

 

________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

چشامو وقتی تو بهشون نگاه می‌کنی دوست دارم،

اسممو وقتی دوست دارم که تو صداش می‌کنی،

قلبمو وقتی دوست دارم که تو دوسش داشته باشی،

زندگیم رو وقتی دوست دارم که تو توش هستی . . .

 

 

________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

دوست دارم از ته دل ٬ دلی که پر پر میزنه / دلی که ساز عشقتو از همه ی بهتر میزنه

دوست دارم حتی اگه یه شب به خواب من نیای / عاشقتم مثل همه ی حتی اگه منو نخوای

 

 

________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

امشب شب آخریه که مزاحم دلت شدم / خورشید فردا مال تو ٬ ببخش که عاشقت شدم

بدرقه لازم ندارم ٬ میرم اي عزیزترین / نزار بمونه زیر پا ٬ قلبمو بردار از زمین

دوست دارم برای تو فقط یه حرف ساده بود / غافل از این که دل من منتظر اشاره بود . . .

________________________________

دوستت دارم

________________________________

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

 

 

کاش رابطه ها

یه آپشنی داشتن

که هروقت دارن به تــه خط میرسن

یه پیام هشدار بیاد که”رابطه بسیار ضعیف است،لطفا

با یک “بوسه”

یک “دوستت دارم”

یک “فقط تورو میخوام”

شارژش کنیــد…”

کاش…

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس های عاشقانه و زیبا

گاهی یک مرد

بهانه دلخوشی یک زن میشود و

یک زن بانی خوشبختی یک مرد…

زندگے کوتاه است کاش بهانه و بانی باشیم…

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس های عاشقانه

تا زنده اي

در برابر کسیکه

به خودت علاقه مند کردی

مسئولی!

مسئولی در برابر غم هایش

در برابر اشکهایش

در برابر تنهاییش

اگر روزی فراموش کردی

جهان به یادت خواهد آورد!

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه جدید

 

گذشته دروغی بیش نیست…!

و خاطره بازگشتی ندارد

و هر بهاری که میگذرد

دیگر برنمیگردد…

و حتی شدید ترین

و دیوانه کننده ترین عشق ها نیز

حقیقتی ناپایدارند.

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

گرقرار باشد خوبی ما، وابسته به رفتاردیگران باشد..

این دیگرخوبی نیست؛

بلکه معامله است…

میشود پروانه بودو به هرگلی نشست..

اما بهتراست مهربان بود

وبه هردلی نشست..!!

می گویند هر وقت دلت برای كسی تنگ شد…

نگاهش كن” نبود , صدايش كن” نشنيد , دعايش كن..

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس های عاشقانه کوتاه

یک نفر از جنس احساسِ تــــو

می‌خواهد دلــــــــــــم

یک نفر مثل خــودت،

اصلا تــــــــو می‌خواهد دلـــم

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه دلتنگی

 

بوےعِشق می دهي

بوےبِهشت

چه خوشبختَم

ڪه خدا سرنوشت

مرآ با “توُ نوشت

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه و زیبا

 

عشق يَعنی وُجود تـــو

حضورِت يَعنـی خوشبَختی

خوشبَخـتـی يَعنی با تو بودَن

با تــــــــــو

بودن يَعنی تَنها آرزوے مَن

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه

 

زنها که قصدشان

رفتن نیست!

ولی امان از روزی که

صدایِ بمی

جلوشان را نگیرد…

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه و عارفانه

 

بعضی آدم ها دوستت نخواهند داشت

حتی اگر هر کاری کنی

و بعضی آدم ها

حتی اگر هرکاری هم که کنی

از دوست داشتن تو دست نمیکشن

جایی برو که عشق هست…!

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه و احساسی

 

آدم بايد يه ” تو ” داشته باشه

که هر وقت

از همه ی چی خسته و نااميد بود بهش بگه :

مهم اينه که تو هستی

بيخيالِ دنيا…

 

اس ام اس عاشقانه دوست دارم

اس ام اس هاي عاشقانه کوتاه

 

برای تسخیر چشمان مرد

زیبا بودنتان کافیست

اما از پس قلب و دستانش

تنها یک زن عاقل و مهربان برمی آید

اگر مردتان را تمام و کمال می خواهید

تلاش کنید تا همیشه

آراسته و زیبا و عاقل و مهربان باشید

 

  • تاريخ ارسال : سه شنبه 08 مرداد 1398
  • بازديد : 126 مشاهده

 

 دست روی فرمان کوبید  

- اونی که تو رو خواسته منم، اگه قرار به نخواستن باشه باید از طرف من باشه نه تو  

لحظه ای چشمانم گرد شد از این حجم وقاحت اما بعد پوزخند روی لبانم شکل گرفت، این بشر اسطوره خودخواهی 

بود!  

- تو با اینهمه ادعا، با اینهمه خودپسندی هنوز هیچی از زندگی زناشویی نمی دونی، تو به همسرت هم مثل وسایل 

شخصی ات نگاه می کنی که همیشه باید در اختیارت باشه، تو به همسرت مثل مایملکت نگاه می کنی که در  

انحصارته ولی اشتباه کردی آقای نامدار، همسرت هم یک انسانه و احساس داره، شعور داره، عزت نفس داره.. تو نمی 

تونی با خودخواهی هات غرور و عزت نفس همسرت رو لگد مال کنی و ازش بخوای هیچ واکنشی نشون نده.. تو حق  

نداری با خیانت احساس همسرت رو به تاراج ببری و ازش بخوای به زندگیش ادامه بده، زندگی مشترک یعنی 

عطوفت، همدلی یعنی یه اعتماد و احساس دوجانبه؛ تو هیچ کدوم از اینا رو نداشتی پس توقع نداشته باش من باز  

هم چشمم رو روی حقیقت ببندم.. تو عشقی خرجم نکردی پس توقع نداشته باش االن از خطات چشم پوشی کنم.. 

زندگی مشترک دوجانبه است آقای رادین نامدار، دو جانبه و هر دو نفر حق تصمیم گیری در مورد این زندگی رو  

دارن حاال هم من برای این زندگی یه تصمیم گرفتم، تصمیمی که نه با خواهش و تهدیدت عوض میشه و نه با  

خودخواهی و رفتارهای بچگانه ات  

فرمان را چرخاند و خیابان را دور زد، آنقدر محکم و سریع این کار را کرد که به در برخورد کردم و درد در شانه ام  

پیچید، اخم هایم در هم شد و با حرص نگاهش کردم؛ دستانش دور فرمان فشرده می شد، عضالت چانه اش به شدت  

منقبض شده بود و رگ پیشانی اش را می دیدم.. سر چرخانده و به بیرون چشم دوختم، باید حدس می زدم که هیچ 

جوابی برای حرف هایم نداشته باشد.. این مرد جز خودخواهی و سلطه گری کاری بلد نبود، سخن نیکو از دل نیکو و  

با مالطفت بر می آید، او که مالیمت و انسانیتی در وجودش نیست.. احساس گناه و ندامت از دل پشیمان بر می آید 

او که هیچ حسی از اشتباه بودن کاری که انجام میدهد ندارد پس هیچ اظهار ندامتی هم وجود نخواهد داشت، اگر  

اظهار ندامت و پشیمانی که اقل ترین کار ممکن برای منصرف کردنم از تصمیمم باشد را نیز نمی خواهد انجام دهد  

پس دلیلی برای گذشت نمی ماند.. هرچند که او از این پس اگر دنیا را به هم ببافد، اگر آسمان و زمین را به هم بدوزد  

یا اگر مثل تهدید آن شبش کنار دریا مرا به زور به زندگیش بدوزد، ماندنی در کار نیست؛ رفتنی باید برود و من رفتن  

را انتخاب کرده ام زیرا حاال می فهمم که بخشیدن هم اگر از اندازه بگذرد نتیجه ای جز له شدن شخصیتت ندارد، 

حاال می فهمم که در زندگی با رادین چقدر عزت نفس خود را پایین آوردم و نخواستم به لیاقت حقیقی خود برسم..  

من زندگی تنها و بدون همسر، حتی اگر تا آخر عمرم مقدر باشد اما با عزت نفس و سر بلند را به این چنین زندگی

 و خفیفانه ای که جز ثروت هیچ امتیازی ندارد؛ ترجیح میدهم مقابل در شرکت پایش را روی ترمز گذاشت و  

دستش را روی بوق، صدای بی وقفه بوق ماشین باعث شد یک دستم روی گوشم بنشیند و زیر لب غر بزنم  

- سرسام گرفتم  

نگهبان ساختمان آمد و ماشین را از او تحویل گرفت تا در پارکینگ پارک کند، به سمت من که جلوی در ایستاده 

بودم برگشت  

- بریم 

هنوز همانطور ایستاده و با اخم نگاهش می کردم، سر بلند کرد و لحظاتی نگاهم کرد بعد بدون هیچ حرفی دستم را  

گرفت و به دنبال خود کشید.. سعی کردم محکم سرجایم بایستم اما زور او بیشتر بود، مرا تا جلوی در آسانسور  

کشاند، با اخم توپیدم  

- دستمو له کردی، ولم کن.. حاال هم دست از سرم بر نمیداری؟  

در سکوت، بدون اینکه تغییری در حالت صورتش ایجاد شود مرا به داخل آسانسور هل داد و خودش نیز پشت سرم  

سوار شده، دکمه را فشرد.. به طرف در آسانسور خیز گرفتم اما درش سریع بسته شد و به حرکت در آمد، با حرص به  

سمتش که به دیواره آسانسور تکیه داده بود و نگاهم میکرد چرخیدم 

  • تاريخ ارسال : دوشنبه 07 مرداد 1398
  • بازديد : 128 مشاهده

جاناتان جونز anathan Jones) گزارشگر روزنامه گاردین از برداشت خود از نمایشگاه آثار باستانی ایران «امپراطوری گمشده» که در لندن برگزار شده است در تاریخ هشتم سپتامبر ۲۰۰۵ و در مقاله‌ای، تحت عنوان «امپراطوری شر» (The Evil Empire) امپراطوری ایران باستان را امپراطوری شر خوانده و ایرانیان باستان را نخستین تبهکاران تاریخ نامیده. در همان حال اسکندر مقدونی که میلیون‌ها نفر را از «بوسفور و آسیای صغیر و فینیقیه و سوریه تا هند و سمرقند و آسیای میانه تا

چین را از دم تیغ گذراند و تخت جمشید را به آتش کشید ، اسکندر کبیر و نجات‌دهنده دموکراسی خوانده است.وی در ادامه نوشته دموکراسی در کشاکش جنگ اسکندر علیه استبداد ایرانی زاده شد . واگر یونانیان پیروز نمی‌شدند استبداد و بربریت حاکم می‌شد و ایرانیان را با داروغه ناتینگهام و ژنرال کاستر مقایسه کرده است .

پروفسور آرتور اپام پوپ دانشمند ایرانشناس که جنازه اش بنا به وصیتش درساحل زاینده رود،در نزدیکی پل خواجو بخاک سپرده شده .اوکه ترویج و اعتلای ارزش و اعتبار هنر و فرهنگ کشور ایران رادر دل داشت. می گویند وی با مشاهده عبور ماشینها از روی پل خواجو درازکش بر زمین خوابید تا از تخریب این بنا جلوگیری کند . البته این کار او با خنده ومسخره نمودن ما ایرانیان پایان یافت.وی در چهارشنبه۱۹ شهریورماه سال ۱۳۴۸ در شهر شیراز،در آستانه۸۹ سالگی مرد.وی درباره ایران

باستان می‌نویسد: از اینکه فلات ایران در آخرین مرحله عصر حجر، یعنی در حدود اواخر هزاره پنجم (ق.م) دارای یک تمدن بسیار پیشرفته بوده شکی نیست .و فنون کشاورزی، فلزکاری و علم نوشتن اعداد، نجوم و ریاضی و مبانی دینی و فلسفی از سرزمینی که امروز ایران‌ خوانده می‌شود آغاز شد و سرچشمه بسیاری از این امور در فلات فرهنگی ایران است . .

مقدمه 
نگاهی به تاریخچه ایران و ارزش مادی ومعنوی این تمدن
نگاهی به تاریخچه ایران و ارزش مادی ومعنوی این تمدن وهمچنین باری را که این تمدن کهن بردوش می کشد تا ایران امروز را به عظمت گذشته برساند را با نگاهی به مساله دیپلماسی درگیر ایران – مساله هسته ای – در سالروز آغاز جنگ هشت ساله ایران و جشن فراموش شده مهرگان تلفیق کنم . آری پیامی از سوی مام وطن می شنوم که با بر شمردن این همه سالروز و مساله سعی در گفتن آن دارم. در ضمن پاسخی دهم بر توهین روزنامه گاردین .واین بحث را به زبان طنز خواهم آورد چه می دانم هیچ زبانی به برندگی و صداقت طنز نیست . موضوعی که اینک می خواهم به آن بپردازم نیاز به پیشنیازی دارد که فهرست وار اول گفته می شود تا بعد بهتر بتوانیم نتیجه گیری کنیم .

۱- آیا میدانید ایران چگونه بنا نهاده شد ؟ منظورم امپراطوری باشکوه و عظیم ایران که سر آغاز تمدن بزرگی بود ؟ مطمئنا هر ایرانی میداند که که کوروش کبیر نخستین شاه هخامنشی با اتحاد ماد و پارس براین امر همت گمارد و به دست این مرد خارق العاده وجانشین پر افتخار او داریوش اول , سراسر آسیا تسخیر شد و ایران به نخستین امپراطوری بزرگ جهان بدل گشت که ۳۲۰ سال دوام یافت . از نیل تا جیحون و از دریای اژه تا رود کنگ عصر نوینی آغاز شده و ثبات بی سابقه ای ایجاد گردیده بود , حکومت مقتدر بر پا شد و شبکه ارتباطی کارآمدی تجارت را تشویق می کرد و ثروت هنگفتی پدید آورده بود .مجموعه کاخها و معابد پاسارگاد وسرامد معماری جهان کهن –تخت جمشید –که معرف سبک معماری هخامنشی است و منشاء قدرت دین و مذهب و هوش سر شار وهنر و ذوق ایرانی است.بالاخره آن وجود مقدس در نبردی با سکها در شمال ایران کشته شد کشته ای که هرگز از یاد نخواهد رفت. جسدش را برای دفن کردن به مزارش درپاسارگاد منتقل نمودند .مزارش دارای ۶ پله است که رو به بالا از ارتفاعشان کاسته می شود .
۲- ساخت تخت جمشید که یکی از برترین بناهای تاریخی جهان است. در حدود ۲۵۰۰ سال پیش به دستور داریوش بزرگ شروع شد و توسط جانشینان وی ادامه یافت و تغیراتی در ساختمان اولیه آن انجام شد. بر اساس خشت نبشته های پیدا شده در آنجا تمام کسانی که در تخت جمشید کار می کردند حقوق می گرفتند و در آن زمان قانون بیمه داشته اند. زنان نیز آنجا کار می کرده اند.تخریب آن را به اسکندر مقدونی نسبت می دهند..

۳- ایران یک کشور باستانی و بسیار زیباست که از نظر جاذبه های طبیعی یکی از پنج کشور اول و از نظر آثار باستانی یکی از ده کشور اول کره زمین می باشد. هخامنشیان بخش مهمی از تاریخ ایران است

تاریخ ایران بیش از اسلام
اگر بخواهیم تاریخ ایران پیش از اسلام را بررسی ‌‌کنیم باید از مردمانی که در دوران نوسنگی در فلات ایران زندگی می‌‌کردند نام ببریم. پیش از مهاجرت آریائیان به فلات ایران، اقوامی با تمدن‌های متفاوت در ایران می‌زیستند که آثار زیادی از آنها در نقاط مختلف فلات ایران مانند تمدن جیرفت (در کرمانِ کنونی) و شهر سوخته در سیستان، و تمدن ساکنان تمدن تپه سیلک (در کاشان)، تمدن اورارتو و ماننا (در آذربایجان)، تپه گیان نهاوند و تمدن کاسی‌ها (در لرستان امروز) بجای مانده است. اما تمدن این اقوام کم کم با ورود آریائیان، در فرهنگ و تمدن آنها حل شد.

برای بررسی تاریخ ایران پیش از اسلام باید از دیگر تمدنهای باستانی آسیای غربی نیز نام ببریم. شناخت اوضاع و رابطه این مناطق ایران در رابطه با تمدن‌های دیگر نظیر سومر – اکد، کلده – بابل – آشور، و غیره نیز مهم است.

ایلامیان
ایلامیان یا عیلامی‌ها اقوامی بودند که از هزاره سوم پ. م. تا هزاره نخست پ. م. ، بر بخش بزرگی از مناطق جنوب و غرب ایران فرمانروایی داشتند. بر حسب تقسیمات جغرافیای سیاسی امروز، ایلام باستان سرزمین‌های خوزستان، فارس، ایلام و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، کرمان، لرستان و کردستان را شامل می‌شد.
آثار کشف ‌شده تمدن ایلامیان، در شوش نمایانگر تمدن شهری قابل توجهی است. تمدن ایلامیان از راه شهر سوخته در سیستان، با تمدن پیرامون رود سند هند و از راه شوش با تمدن سومر مربوط می‌شده است. ایلامیان نخستین مخترعان خط در ایران هستند.

توضيحات بيشتر / دانلود
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آن
  • تاريخ ارسال : دوشنبه 07 مرداد 1398
  • بازديد : 137 مشاهده
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آن

ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آن

ماشین های بوگاتی,سریع ترین در دنیا با سرعت بالای 400 کیلومتر در ساعت که خیره کننده است.البته قیمت این خودروها هم بسیار بالاست. بوگاتی شیرون، جدیدترین ابرخودروی شرکت بوگاتی از زبان طراحی منحصربفردی بهره می‌برد که نمونه‌ی مشابه‌ آن را در کمتر خودرویی می‌توان یافت، اما طراحان این ابرخودرو به چه دلیلی آن را در فرم کنونی طراحی کرده‌اند؟

 

در ادامه با ما همراه باشید تا با روند طراحی ابرخودروی شیرون آشنا شوید.هنگامی که خودرویی را طراحی می‌کنید که توانی معادل ۱۴۸۰ اسب بخار داشته و حداکثر سرعت آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است، عواملی نظیر خنک‌سازی و آیرودینامیک، بسیار حائز اهمیت می‌شوند. این‌ها مشکلاتی بودند که آخیم انشایت،

 

مدیر طراح بوگاتی در حین طراحی بوگاتی شیرون با آن‌ها مواجه بوده است. انشایت در این خصوص می‌گوید: “تمام المان‌هایی که در این خودرو می‌بینید، در بخش عقب، بخش‌های کناری و بخش جلو، هم‌سو با عملکرد آن طراحی شده‌اند.”افزایش توان، گشتاور و حداکثر سرعت و در نتیجه ملزومات آیرودینامیکی به معنای آن است طراحان باید با مهندسان همکاری می‌کردند تا ساخت این خودرو ممکن می‌شد.

 

انشایت می‌گوید: ” به دلیل زیاد بودن محدودیت‌ها، متوجه شدیم که تنها از طریق همکاری برد – برد طراحی و مهندسی، می‌توان به موفقیت دست یافت. این موضوع سبب راه‌اندازی سیستمی شد که فرصت حل مشکلات فنی را در جهت بهبود عملکرد، در اختیار من قرار داد.”
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آنخطوط عضلانی، جزئیات ساده

شیرون تنها با چند منحنی تعریف می‌شود، قالب حجیم به فرم C در دو طرف، بخش انتهایی قطع شده و باز، دماغه‌ای با ارتفاع کم به همراه شبکه‌ای به فرم نعل اسب و منحنی‌هایی طویل از دماغه تا انتهای خودرو، از جمله‌ی این منحنی‌ها و خطوط هستند. انشایت در این خصوص می‌گوید:

 

“چنانچه از لحاظ فنی معقول باشد، المان‌ها باید بسیار عضلانی و حجیم طراحی شوند (مانند شکل C، بخش انتهایی و ساختار بخش جلو)، این موضوع باید نخستین برداشت از طراحی خودرو باشد. موارد دیگر در پس‌زمینه قرار می‌گیرند. هر چه این خطوط و منحنی‌ها حجیم و عضلانی باشند، المان‌ها و سطوح دیگر را می‌توان ساده و بی‌آلایش طراحی کرد.”

 

 

 

 

 

انشایت معتقد است که این نوع طراحی بر ماندگاری خودرو می‌افزاید. او آن را با ساختمان‌های باوهاوس در برلین مقایسه می‌کند. پس از گذشت تقریبا یک قرن از ساخت این ساختمان‌ها، علیرغم معاصر نبودنشان، زیبا هستند و به خوبی دوره‌ی خود را به نمایش می‌‌گذارند. ماندگاری و طول عمر برای بوگاتی بسیار حائز اهمیت است، چرا که خریداران چنین خودروهایی معمولا آن را به کودکان و نوادگان خود واگذار می‌کنند.

 

نمای جانبی

منحنی C – شکل، بخش عمده‌ای از نمای جانبی خودرو را در بر گرفته است و اگرچه زمینه‌ای تاریخی در پس آن وجود دارد، اما دلیل عمده‌ی استفاده از آن به جنبه‌های عملکردی خودرو برمی‌گردد. انشایت می‌گوید: “این منحنی مثل یک حاشیه‌ی رویایی به نظر می‌رسد

 

و می‌توانید آن را با امضای اتوره بوگاتی یا لوئیس شیرون یا حتی نشانه‌‌هایی از خودروی Type 41 شناسایی کنید. اما کارکرد اصلی این منحنی در عملکرد خودرو نمایان می‌شود.
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آناو در ادامه توضیح می‌‌دهد که منحنی C در واقع دریچه‌ای بزرگ برای هوای ورودی است که پیشرانه‌ی عظیم W16 به آن نیاز دارد. هوایی که در امتداد بدنه حرکت می‌کند، نسبتا آشفته است و با بهره‌وری تقریبی ۶۰ درصد به بخش پایین دریچه‌ی بزرگ C می‌رسد. اما بهره‌وری هوای ورودی به بخش بالایی دریچه‌ی C بین ۸۵ تا ۹۰ درصد است. گذشته از منحنی C، گلگیرها خطوط برجسته‌ی دیگری ندارند.

 

انشایت می‌گوید جایگزینی “گلگیرهای بسیار زیبای ویرون با نمونه‌‌ی دیگری که به همان میزان ارگانیک و قوی بوده و در عین حال متفاوت باشد”، چالش بسیار بزرگی بود.

 

نمای عقب

نمای عقب ظاهری بریده و مقطع دارد که به گفته‌ی انشایت چیز جدیدی برای یک سوپرخودرو نیست. با این حال، آیرودینامیک و خنک‌سازی نقش بزرگی در طراحی این قسمت ایفا می‌کند. انشایت می‌گوید: ” منطقه فشار نرم در بخش انتهایی خودرو بسیار قوی است و این موضوع امکان خروج کل هوای داغ را فراهم می‌کند،

 

به همین دلیل است که تمام مجاری در این قسمت قرار داده شده‌اند. در غیر این صورت، امکان اداره کردن افزایش ۲۵ درصدی توان خودرو وجود نداشت.”
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آنچراغ‌های LED باریک عقب نقش چندانی در عملکرد آیرودینامیک خودرو نداشته و صرفا به جهت بهره‌گیری کامل از فضای عقب خودرو جهت خروج هوای گرم، تا این اندازه باریک طراحی شده‌اند. اما با این حال، نقش بزرگی در ظاهر خودرو ایفا می‌کند. انشایت قصد داشت تا نشانی جدید را در نمای عقب بوگاتی خلق کند و این نشان در نهایت بدل به خط یگانه‌ای شد که او از آن به عنوان “جادوی کاهش یافته”، یاد می‌کند.

 

اسپویلر عقب، نقش بزرگی را در عملکرد آیرودینامیکی شیرون ایفا می‌کند. بوگاتی آن را به صورت یک اسپویلر اکتیو و عریض ساخته است که بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. در حالت سکون، این اسپویلر به طور کامل جمع می‌شود تا خطوط خودرو را مختل نکند.

 

با این حال، در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، اسپویلر بالا آمده و ارتفاع آن تا سطوح متفاوتی تغییر می‌کند. این اسپویلر عمدتا با چرخش تا ۹۰ درجه، نقش یک ترمز بادی را ایفا می‌کند. مدیر طراحی بوگاتی در این خصوص می‌گوید:”اگر شما تا به حال فرصت این را داشته باشید تا هرچه سریع‌تر از سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت به حالت توقف کامل برسید،

 

در این صورت متوجه خواهید بود ترمز بادی تا چه اندازه برای بوگاتی حائز اهمیت است.”بخش انتهایی شیرون بسیار کارآمدتر از ویرون است، به این مفهوم که شیرون قادر به رسیدن به سرعت‌های بالاتری است. در حال حاضر، بوگاتی می‌گوید سرعت شیرون بر روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما این شرکت در خصوص حداکثر سرعتی که شیرون قادر به رسیدن به آن است، اظهار نظری نکرده است.

 

نمای جلو

مانند باقی بخش‌های خودرو، در طراحی بخش جلوی آن نیز خنک‌سازی و آیرودینامیک بسیار حائز اهمیت بوده است. انشایت می‌گوید: ” یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عوامل در یک سوپرخودرو، ترمزهای جلویی آن است. هنگامی که خودرو را با سرعت می‌رانید، اولین موردی که برای شما نمایش داده خواهد شد،

 

احتمالا دمای ترمزهای جلویی خواهد بود چرا که این حرارت در ابتدا به چرخ‌ها و سپس به لاستیک‌ها منتقل خواهد شد و پس از آن لاستیک‌ها شروع به نرم شدن خواهند کرد.”
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آنبرای مقابله با این مسئله، در طراحی چراغ‌های جلویی خودرو، دریچه‌هایی برای ورود هوا در نظر گرفته شده است. هوای ورودی مستقیما به طرف ترمز‌ها هدایت شده و هوای داغ را از طریق چرخ‌ها به بیرون هدایت می‌کند. دریچه‌های پایینی هوا مرسوم‌تر هستند و برای خنک‌سازی چند رادیاتور و همچنین ترمز‌ها به کار گرفته می‌شوند.

 

البته چشمگیرترین المان نمای جلویی، شبکه‌ی به فرم نعل اسب بوگاتی شیرون است. این شبکه نیز که برای هدایت هوا طراحی شده است، اما ظاهر و شکل آن به نخستین خودروهای بوگاتی در دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی بازمی‌گردد.

 

گره‌هایی به گذشته

گره‌های دیگری نیز به گذشته وجود دارد و تقریبا همه‌ی ‌آن‌ها منحصرا بر اساس خودروی Type 57 Atlantic سال ۱۹۳۸ هستند. علیرغم آن که تا کنون تنها چهار دستگاه از این خودرو تولید شده است، اما از آن به عنوان نقطه‌ی عطف طراحی بوگاتی یاد می‌شود. آخیم انشایت می‌گوید:”خودروی آتلانتیک یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ما محسوب می‌شود. ما وجود این خودرو را در استودیوی طراحی خود مغتنم می‌شماریم.”
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آنانشایت و تیم تحت سرپرستی او، برای الهام گرفتن از آتلانتیک، یک نسخه‌ی کامل از این خودرو را که متعلق به پیتر مالین، کلکسیون سرشناس بود، مورد بررسی قرار دادند. انشایت می‌گوید:”چناچه شما با خطوط شاخص در آتلانتیک آشنا باشید، متوجه خواهید شد که آن‌ها در تناظر یک به یک هستند.

 

دو منحنی گلگیر موجود در آتلانتیک، منحنی گلگیرهای عقب و خطوط میانی، این خودرو و زبان طراحی آن را توصیف می‌کنند.”آتلانتیک همچنین الهام‌بخش طراحی خطوط میانی شیرون نیز بوده است. این خطوط از کنار شبکه‌ی جلو شروع شده و تا ستون خودرو گسترش می‌یابد.

 

طراحی داخلی

خطوط میانی در داخل کابین و بر روی سقف نیز نمایان است. منحنی C شکل نیز که در داخل فضای داخلی دیده می‌شود، هماهنگ با خطوط میانی است. از جهات دیگر، فضای داخلی رگه‌هایی از مدنیت را به این سوپرخودرو بخشیده و در عین حال حس اسپرت‌تری نسبت به کابین ویرون، در آن به وجود آورده است.
ماشین بوگاتی شیرون و همه چیز درباره آنانشایت می‌گوید:”در تکاپوی حفظ تعادل بین زیبایی و خشونت، این خودرو در تمامی جنبه‌ها حس خشونت بیشتری را القا می‌کند. اتاقک راننده و سرنشین، از هم مجزا هستند و تمامی عملکردها از کنسول میانی بر روی غربیلک فرمان منتقل شده‌اند.”

 

سخن نهایی

طراحی شیرون یقینا ساده‌تر و بی‌آلایش‌تر از ویرون است و خطوط آن بر میزان عملکرد این خودرو می‌افزاید. در واقع، این خودرو احتمالا سریع‌ترین خودروی تولید شده تا کنون باشد. در مورد ظاهر این خودرو می‌توانید هر نظری داشته باشید اما هر منحنی یا المان بنابر دلیلی به این خودرو اضافه شده است.

 

 آشنایی با روستای پاز / آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی / تصویری قدیمی از آرامگاه فردوسی
  • تاريخ ارسال : دوشنبه 07 مرداد 1398
  • بازديد : 133 مشاهده
  • پدرش از دهقانان طوس بود و از نظر مادی دارای ثروت و موقعیت قابل توجهی بود. از احوال او در عهد کودکی و جوانی اطلاع درستی در دست نیست ولی مشخص است که در جوانی با درآمدی که از املاک پدرش داشته به کسی محتاج نبوده است.

    فردوسی از همان ابتدای کار که به کسب علم و دانش پرداخت، به خواندن داستان هم علاقمند شد و مخصوصاً به تاریخ و اطلاعات مربوط به گذشته ایران عشق می‌ورزید.

    همین علاقه به داستان‌های کهن بود که او را به فکر به نظم درآوردن شاهنامه انداخت. 

    وی مدتها در جستجوی این کتاب بوده است و پس از یافتن دستمایه اصلی داستان‌های شاهنامه، نزدیک به ۳۰ سال از بهترین ایام زندگی خود را وقف این کار کرد.

    شاهنامه پر آوازه ترین سروده فردوسی و یکی از بزرگ ترین نوشته‌های ادبیات کهن فارسی است.

    فردوسی برای سرودن آن نزدیک به ۱۵ سال  تلاش کرد و سر انجام آن را در سال ۳۷۲ به پایان رساند. 

    شاهنامه، منظومه مفصلی است که حدوداً از ۶۰ هزار بیت تشکیل شده و دارای ۳ دوره اساطیری، پهلوانی، تاریخی است.

    شاهنامه روایت نبرد خوبی و بدی است و پهلوانان، جنگجویان این نبرد دائمی در هستی‌اند. پهلوانانی همچون فریدون، سیاوش، کیخسرو، رستم، گودرز و طوس از این دسته هستند.

    شخصیت‌های دیگری نیز همچون ضحاک و سلم و تور وجودشان آکنده از شرارت و بدخویی و فساد است.

    از فردوسی تنها یک دختر به جا مانده بود، زیرا پسرش هم در حیات پدر فوت کرده بود.

    تاریخ وفات فردوسی را بعضی ۴۱۱ و برخی ۴۱۶ هجری قمری نوشته‌اند. وی را در شهر طوس، در باغی که متعلق به خودش بود، به خاک سپردند.

توضيحات بيشتر / دانلود
زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
  • تاريخ ارسال : یکشنبه 06 مرداد 1398
  • بازديد : 166 مشاهده
زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
 

 

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، كه درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا كودكش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر كوچك هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) كه به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي موسي بن عمران است ، جز آن كه تو خاتم پيغمبران هستي .
و به اين ترتيب نام پرعظمت "حسين " از جانب پروردگار، براي دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا كه سلام خداوند بر او باد، گوسفندي را براي كشت ، و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موي سر او (6) فرزندش به عنوان عقيقه (7) نقره صدقه داد.


توضيحات بيشتر / دانلود